MENU
 

Objektif & Fungsi Bahagian:

Bahagian Khidmat Pengurusan

 

Objektif:

Memastikan pengurusan Pentadbiran dan personalia berjalan dengan kemas dan teratur serta mematuhi semua peraturan-peraturan yang ditetapkan.

Fungsi Unit Perkhidmatan dan Sumber Manusia :

  1. Menguruskan dokumen untuk persaraan kakitangan Majlis Daerah Pengkalan Hulu;
  2. Menyediakan penyata perubahan gaji tahunan;
  3. Menjaga, merekod dan mengemaskini Buku Perkhidmatan;
  4. Menguruskan pengesahan dalam jawatan;
  5. Membantu menguruskan penyelenggaraan mesin photostat, copy printer dan lain-lain;
  6. Menguruskan penghantaran surat-surat dan kad jemputan Majlis;
  7. Menguruskan penerimaan surat-surat / surat berdaftar;
  8. Menguruskan penyewaan Dewan dan padang kepunyaan Majlis; dan
  9. Menguruskan fail-fail mesyuarat untuk Yang DiPertua dan Setiausaha

Fungsi Unit Pentadbiran Am:

  1. Menguruskan permohonan pengewujudan / pemansuhan / penarafan semula jawatan;
  2. Menguruskan pelantikan anggota-anggota baru Majlis;
  3. Menguruskan permohonan cuti bagi anggota-anggota Majlis;
  4. Menguruskan Mesyuarat Lembaga Tatatertib;
  5. Menguruskan upacara Angkat Sumpah Ahli-ahli Majlis;
  6. Menjaga keselamatan pejabat dan Majlis;
  7. Mempastikan perkhidmatan kaunter yang cekap, mesra dan adil;
  8. Pengawalan dan penyelenggaraan alat-alat kelengkapan pejabat, kenderaan dan semua harta Majlis;
  9. Menerima dan menangani aduan awam;
  10. Menguruskan permohonan peperiksaan perkhidmatan;
  11. Menguruskan perlanjutan tempoh percubaan;
  12. Menguruskan permohonan Kursus Transformasi Minda(PTM); dan
  13. Menguruskan permohonan Cuti Rehat, Cuti Sakit, Cuti Tanpa Rekod, Cuti Separuh Gaji dan Cuti Tanpa Gaji

Pautan Laman