Objektif & Fungsi Bahagian:
Bahagian Pentadbiran Am dan Urusetia
Objektif:
Memastikan pengurusan Pentadbiran dan personalia berjalan dengan kemas dan teratur serta mematuhi semua peraturan-peraturan yang ditetapkan.
Fungsi utama Perjawatan:
- Menguruskan permohonan pengwujudan / pemansuhan / penarafan semula jawatan;
- Menguruskan permohonan peperiksaan perkhidmatan;
- Menguruskan perlanjutan tempoh percubaan;
- Menguruskan perlantikan anggota-anggota baru;
- Menguruskan permohonan Kursus Induksi;
- Menguruskan permohonan cuti rehat, cuti sakit, cuti tanpa rekod, cuti separuh gaji dan cuti tanpa gaji; dan
- Menguruskan tindakan tatatertib
Fungsi utama Unit Pentadbiran:
- Menyelenggara kebersihan dalam pejabat;
- Mengedar fail-fail untuk Unit-unit dalam Majlis;
- Menyelenggara mesin-mesin Photostat, copy printer dan lain-lain alatan dan perabot pejabat;
- Menguruskan penghantaran surat-surat dan kad jemputan Majlis;
- Menguruskan penerimaan surat-surat / surat berdaftar;
- Menguruskan penyewaan dewan dan padang milik Majlis; dan
- Menguruskan fail-fail mesyuarat untuk Yang Dipertua dan Setiausaha Majlis.